Shunyam Visual Arts
visual arts
De manier waarop zij schildert heeft veel te maken met hoe zij zichzelf heeft ontwikkeld en nog steeds in ontwikkeling is. Voorheen werkte zij met een Willink-achtige precisie. Het moest altijd beter; streven naar perfectie. Maar 'De Grote Onvrede' bleef hameren met de vraag 'ben ik nu mijn geld aan het verdienen of ben ik aan het doen wat ik voel?'
Door een rigoureuze stijl-omwenteling kreeg zij in het begin nogal wat kritiek welke echter zeer snel plaats maakte voor enthousiasme. Shunyam: Je moet niet voor mijn schilderijen staan en denken waarom heeft dat ene schaap wel een oog en het andere niet, en waarom is de lucht roze etc., dat kritische stuk moet je achter je laten en de schilderijen ervaren zoals ze zijn.
Haar schilderijen zijn verre van oppervlakkig, want om tot die ogenschijnlijke oppervlakkigheid te komen heeft zij alles moeten afleren wat zij haarzelf in de voorafgaande vijfendertig jaar had aangeleerd. Shunyam: De essentie van mijn leven is bewustwording. Zoeken naar jezelf en voorbij je zelf. Met mijn schilderijen heb ik de essentie gevonden. Die ongecompliceerde overvloed, al die kleuren in de regenboog, die dansende varkens en koeien, dat ben ik, zo voel ik mij. Ik voel mij als een modern engeltje uit de film van Peter Pan die met haar stafje rondloopt en licht rondslingert in de vorm van vrolijke en humoristische schilderijen.
En in dat voortdurende proces mogen wij met Shunyam meegenieten.
Website: http://www.shunyam.com
Contact: info@shunyam.nl
Adres: Haagweg 4d3-4
Klik op het plaatje om de plattegrond van de begane grond te openen.
Random Artist
ruimtelijk, glas diverse materialen, lessen workshops
Human emotion and human acting are central in my work. Daily we are floaded with information about war, genocide, environmental disasters, poverty, dissapearing rainforest, extincting species, cloning. What do we think about that, how does it make us feel, and what do we do with it? And how do these things relate to our own acting and life and that of others. People close-by are important and the feelings we have for them are more intense. The complexity of the human nature, the balance between ratio, emotion and acting are the inspiration for my work.